kitap etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster
kitap etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster

10 Nisan 2010

Kazanan Yalnızdır'a Doğru

Yaklaşık 3 haftadır okuyorum, hala bitmedi. Gerçi şu sıralar kendimi avutmak için bahanelerim var. Yok sınavlardı, yok stajdı, yok havalar güzel vs. vs. Ama yakında bitecek kitap. Hatta üşenmezsem biter bitmez yazarım buraya ki içinde üzerini çizdiğim oldukça fazla söz var. Konusu da orjinal, karakterleri de. Sevdim yani, bakalım sonu da bana kendini sevdirebilecek mi

Muz Sesleri




Ben okuduğum kitaplar bittikeç buraya yazıyordum değil mi ? Unutmuşum bunu, Muz Sesleri biteli yıllar oldu, o yüzden unuttuğum içni detayları yazamayacağım ama kitabın hiç sıkıcı olmadığını, çok önemli mesajlar verdiğini ve "yabancıroman" tadında olduğunu söyleyebilirim. Her zamanki gibi sonunu beğenmedim, ama kesinlikle benden kaynaklanıyordur ki filmlerin, dizilerin, kitapların sonları genellikle beni tatmin etmez.


*** Dippest note: Kitabı bizim okulun ordaki "Yer Shop"tan gayet korsan ve 5 TL'ye aldığım için orjinalinden haberim yoktu, geçen bizim okulda birinde gördüm, gayet hoşmuş, kabartmalı falan, kıskandım. ***

28 Şubat 2010

Kitap Maratonu

En son Uçurtma Avcısını okuduğumu yazmıştım ki her biten kitaptan sonra aynısın yapam niyetim vardı, ama işte o dillere destan üşengeçliğim beni çok engelliyor, bu sebepten şimdi arada okuduklarımı toparlayayım:

Aleksander Puşkin babamızın "Byelkin'in Öyküleri" kitabını okudum, tahmin edileceği üzere küçük küçük öyküler var içersinden. Sorun bende midir bilinmez, Rus edebiyatının babasını öykülerini beğenmedim ! Kesinlikle beni aşan öyküler olmalı, içinde anlayamadığım derin detaylar olmalı, yoksa Puşkin'den şüphe duyar hale gelirim.

Puşkin işkencesi bitince uzun süredir beklediğim Albert Camus - Yabancı'ya başladım. Varoluşculuk cart-crt hededehödödö muhabbetlerinden hoşlanıyorsanız o kitabı seversinizi ben ısınamadım, o da beni aştı sanırım.

Şimdi de Ece Temelkuran - Muz Sesleri okunmakta, çok uzattım onu da 2 güne bitmeli ve bitince buraya detaylı bir yazı yazılmalı, umarım üşenmem !

14 Şubat 2010

Küçük Prens !




Birisine verip de geri gelmeyen Küçük Prens'imin yerini bugün (dün) aynısı gibi olmasa da bir başkasıyla doldurdum. Taksim sahaflardaki her dükkana girip "Küçük Prens var mı ?" sorusunu sorup da garipsenmek değişik bir duyguymuş. Bu kitap sadece çocuklar için değildir beyleeeeeeeeeeer !

Yarın gece 4157. defa okumayı planlıyorum, aslıdna bu gece gerçekleşecekti bu plan ama birileri takmadı.

6 Şubat 2010

Ümit Zileli - Karanlığa Karşı Yazılar




Ümit Zileli'nin Mart 97 ile Ağustos 99 arasında Cumhuriyet gazetesinde çıkan bazı köşe yazılarının toplandığı kitap an itibariyle bitti, sevildi, tavsiye edilir.

Refah Partisi'nin en azılı olduğu döneme, 28 Şubat postmodern darbesinden hemen sornaya denk gelen kitapta, genelde Refah partisinin şeriatçı politikalarıan duyulan nefretle ilgili yazılar var. Erbakan, Erdoğan, Kazan gibi isimlerin, tarih sahnesine utançla yazılan sözleri, Refah'ın açıkça ortaya koyduğu rejim değişikliği olayları, Gülen Hoca'ya atıflar kitabın diğer ön plana çıkan yerleri.

Yakın tarihle ilgili oldukça öğretici bir kitap, okunmalı.